مقاله

کابل جوش چیست و چه کاربردهایی که دارد؟

کابل جوش

برای دستگاه جوش چگونه کابلی مناسب است و نقش این کابل در دستگاه جوش چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ در این مقاله می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که کابل جوش چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابل جوش چیست؟

کابل جوش کابلی است که در مدارهای جوشکاری الکتریکی به عنوان پرکننده‌ی شکاف جوش به کار می‌رود. این کابل از یک رسانا و یک لایه عایق حرارتی تشکیل شده است. روکش این نوع کابل‌ها قرمز رنگ می‌باشد. کاور آن از جنس ترموست است. به این دلیل از این جنس درست کرده‌اند که تحمل بیشتری در مقابل پاشیدگی‌های جوش است.

کابل جوشکاری

کابل جوش چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

حداکثر جریان الکتریکی که کابل می‌تواند عبور دهد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کابل است. به این خصوصیت، قدرت کابل جوش می‌گویند.
این کابل‌ها، منعطف و با دوام هستند. زمانی که نیاز است کابل تا بخورد، انعطاف بالای آن کاربرد دارد.
کابل جوشکاری، برای دمای 30 درجه سانتیگراد مناسب است و اگر در دمای بالاتر قرار بگیرد، باعث کاهش قدرت کابل می‌شود.
طول کابل جوشکاری هرچه کوتاه‌تر باشد، جریان بیشتری را نسبت به کابل‌های طولانی با همان میزان قدرت عبور می‌دهد.
مس شاید رسانای الکتریکی خوبی باشد ولی باز هم کمی مقاومت در جریان را دارد. پس اگر قطر کابل خیلی کم باشد، باعث می‌شود که کابل بیش از اندازه گرم شود. در این صورت احتمال آتش‌سوزی هم بالا می‌رود.

موقع خرید کابل جوشکاری به چه نکاتی دقت کنیم؟

برای اینکه در جوشکاری، حداکثر بازدهی را داشته باشید بهتر است از کابل خوبی استفاده کنید. سه معیار برای این موضوع در نظر گرفته شده است که عبارتند از :
طول مدار جوش
مسیری که برق در آن جریان پیدا می‌کند.برای اینکه اندازهای مناسب برای کابل جوشکاری تعیین کنید، طول کابل الکترود و کابل کار را به هم اضافه کنید.
چرخه منبع برق جوشکاری
منبع برق جوشکاری وسیله‌ای است که جریان الکتریکی برای فرایند جوشکاری را تامین می‌کند. نوع منبع تغذیه در انتخاب کابل موثر است.
توان خروجی ترانس جوشکاری
برای انتخاب کابل باید به ظرفیت دستگاه جوشکاری مقاومتی توجه داشت. نرخ خروجی منبع توان جوشکاری، بیشترین جریانی است که از خود عبور می‌دهد و سایز کابل را باید با دقت داشتن به میزان توان انتخاب کرد.

خرید کابل جوش سیمیا

کابل‌ جوشکاری سیمیا، از مرغوب‌ترین کابل‌های موجود در بازار است که می‌توانید آن‌ را با بهترین قیمت، از پردیس کابل گستر، نمایندگی رسمی سیم و کابل سیمیا، تهیه کنید.

کلام پایانی

سعی کردیم در این مقاله به بررسی کابل جوش و ویژگی‌های آن بپردازیم و برای انتخاب بهترین کابل متناسب با دستگاه جوشکاری نکاتی را ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.