مقاله

معرفی کابل مخابراتی زمینی و بررسی انواع آن + خرید کابل مخابراتی زمینی سیمیا

کابل مخابراتی زمینی

کابل مخابراتی زمینی از پرکاربردترین انواع کابل‌های مخابراتی می‌باشد. کابل‌های مخابراتی، خود نیز از جمله پرکاربردترین رسانه‌های انتقال هستند که با توجه به نحوه استفاده‌ آن‌ها، به دو دسته زمینی و هوایی تقسیم می‌شوند.

کابل‌های زمینی و هوایی از نظر ساختمان، به دو دسته کابل‌های مسی و فیبر نوری تقسیم می‌شوند. در ادامه این مقاله قرار است کابل‌ مخابراتی زمینی را به تفکیک انواع مختلف آن بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

کابل مخابراتی زمینی چیست؟

کابل‌ مخابراتی زمینی همانطور که از اسمش مشخص است، بیشتر در سطح زمین و ساختمان‌ها به کار می‌رود. بعضی از این کابل‌ها امکان نصب مستقیم داخل خاک را دارند و بعضی دیگر هم این امکان را ندارند، اما برای ایجاد تمایز با کابل‌های مخابراتی هوایی، پیشوند زمینی به آن‌ها اضافه می‌شود. در صورتی که این کابل‌ها در اعماق زمین دفن شده و توسط ریشه درختان یا عوامل دیگر دچار آسیب‌دیدگی شوند، تعمیر کردن آن کار ساده‌ای نیست. این کابل‌ها در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که در ادامه بررسی می‌کنیم.

انواع کابل مخابراتی زمینی

کابل مخابراتی فویل‌دار مسی ساده:

کابل مخابراتی زمینی فویل‌دار مسی امکان نصب مستقیم زیر خاک را ندارد. مانند سایر کابل‌های مخابراتی زمینی، روکش این کابل به رنگ مشکی است. اتصال مشترکین به پست توزیع مخابرات، نصب بر روی دیوار در فضای آزاد یا نصب بر روی تیرک در فواصل کوتاه، از کاربردهای این کابل است.

کابل مخابراتی مسی فویل دار ساده

کابل مخابراتی مسی ژله فیلد کانالی:

این کابل‌ها برای نصب در کانال طراحی شده است و از همین رو، به صورت ژله فیلد تولید می‌شوند تا توسط حیوانات جونده کانال‌ها آسیب نبینند. همچنین ساختار ژله‌ای این کابل محافظ خوبی در برابر رطوبت است. از آنجا که این کابل‌ها فاقد زره هستند، برای دفن مستقیم در خاک گزینه مناسبی نیستند. کاربرد دیگر این کابل‌ها غیر از نصب در کانال، در خطوط مخابراتی داخل شهری و ارتباط مراکز مخابراتی است.

 کابل مخابراتی مسی ژله فیلد کانالیکابل مخابراتی ژله فیلد خاکی:

کابل مخابراتی ژله فیلد خاکی از دو عایق، ورق آلومینیوم و زره محافظ ساخته شده است. این کابل به خاطر داشتن زره محافظ از استحکام مکانیکی قابل قبولی برخوردار بوده و برخلاف کابل ژله فیلد کانالی، گزینه خوبی برای نصب مستقیم در خاک است. برای انتقال خطوط اصلی تلفن از این کابل‌ها استفاده می‌شود.

کابل مخابراتی ژله فیلد خاکی

کابل مخابراتی نوری خاکی:

این نوع کابل معمولا دو لایه روکش از جنس پلی اتیلن داشته و به نوار جاذب رطوبت مجهز است. درواقع به جای استفاده از ژله که در گذشته مرسوم بوده است، از نوارهای جاذب رطوبت استفاده می‌شود که مقرون به صرفه‌تر هم می‌باشد. از آنجا که این کابل‌ها عموما در شبکه‌های زیرساخت شهری و بین شهری که مسافتی طولانی دارند، مستقیما داخل خاک دفن می‌شوند، باید از دو لایه روکش ساخته شوند تا در برابر عواملی مثل سیل و زلزله در امان بمانند.

کابل مخابراتی نوری خاکی، از انواع کابل مخابراتی زمینی

خرید کابل مخابراتی زمینی سیمیا

کابل‌ مخابراتی زمینی سیمیا، از مرغوب‌ترین کابل‌های موجود در بازار است که می‌توانید آن‌ را با بهترین قیمت، از پردیس کابل گستر، نمایندگی رسمی سیم و کابل سیمیا، تهیه کنید.

شماره تماس برای خرید سیم و کابل سیمیاکلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم انوع کابل‌های مخابراتی زمینی را به تفکیک کاربرد به شما معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید، با اینکه پیشوند نام این کابل‌ها “زمینی” است، اما تمام آن‌ها قابلیت نصب زیر خاک را ندارند. اگر سوالی در این زمینه دارید می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.