مقاله

کابل های ویژه در صنعت کشاورزی

کابل های ویژه در صنعت کشاورزی

یکی از صنایع پر رونق در ایران، صنعت کشاورزی است که بخشی از مصارف انرژی را به خود اختصاص داده است. کابل های ویژه در صنعت کشاورزی، مخصوص مصارف انتقال انرژی برق در این صنعت طراحی و تولید شده است. اطمینان از کارکرد هرقطعه در ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی حائز اهمیت بالایی است. این سیم‌ها در تجهیزات کشاورزی مثل دروگرها، پمپ‌ها و سیستم‌های آبیاری و وسایل نقلیه کشاورزی قابل استفاده هستند. این کابل‌ها ویژگی‌هایی دارند که در زیر آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

  • مقاومت مکانیکی بسیار بالای سطوح خارجی کابل در برابر اجسام بیرونی زبر وتیز و برنده مثل سنگ‌های موجود در زمین کشاورزی و پلیسه‌های جدار چاه‌های آب
  • مقاومت بالا در برابر اثرات مخرب اشعه‌ی ماورا بنفش ناشی از تابش مستقیم نور خورشید
  • سهولت حمل و نقل به دلیل وزن پایین این نوع کابل
  • آمیزه پلیمری زرد رنگ که ثبات رنگ دارد و در زمان بهره‌برداری قابل شناسایی می‌باشد
  • بسته‌بندی مخصوص کابل روی قرقره‌های مقاوم و حفاظت شده با لایه‌های محافظ
  • مقاوم در برابر نفوذ و نشت آب به محیط داخلی کابل
  • استحکام مناسب و مقاومت عایقی بالای آمیزه‌ی پلیمری در محیط‌های مرطوب مثل نهر آب

کابل های ویژه در صنعت کشاورزیساختار کابل های کشاورزی

در این بخش به بررسی ساختار کابل‌های ویژه در صنعت کشاورزی می‌پردازیم و جنس هادی و عایق و لایه‌های ضد آب و سایر اجزای آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
هادی : هادی کابل کشاورزی از مس آنیل شده گروه 5 (انعطاف‌پذیر،افشان) مظابق با استاندارد IEC60228 یا استاندارد ISIRI3084 تشکیل شده است.
پوشش هادی : پوشش روی هادی از نوار ویژه غیر جاذب رطوبت تشکیل شده است.
عایق : جنس عایق از آمیزه‌ی آلیاژی SWA است.
رنگ‌بندی : این کابل‌ها در رنگ‌های آبی، مشکی و قهوه‌ای موجودند.
قرارگیری رشته‌ها : رشته‌های عایق شده به صئرت به هم تابیده شده قرار می‌گیرند و با یک نوار ویژه غیر جاذب رطوبت با هم‌پوشانی مناسب پوشیده شده‌اند.
لایه‌های ضد آب : در این کابل‌ها شامل پودر، نخ و نوار ضد آب هستند و با آمیزه آلیاژِی SWA روکش شده‌اند که عموما هم زرد رنگ هستند.

در عصر امروز، صنعت کشاورزی که یکی از حیاتی‌ترین صنایع در ایران و جهان است به کیت‌های کابل برق مخصوص نیاز دارد تا حفظ شود. سیم‌های قابل استفاده و کابل‎ های ویژه در صنعت کشاورزی با ولتاژ 1 / 0/6 کیلو ولت قابل نصب و بهره‌برداری هستند. حتما برای این این صنعت از کابل‌های مخصوص که در نظر گرفته شده استفاده کنید.

سیم و کابل سیمیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.